Retete Timea

Jurnal de vacanta 2014

Am revenit de cateva zile din concediu si desi am ceva retete restante nepostate, nu imi vine sa ma apuc de ele pana nu va povestesc depre minunata mea vacanta. As putea zice ca a fost cea mai frumoasa vacanta de pana acum.
O sa va relatez asadar in cateva cuvinte, insosite de poze, locurile pe unde am umblat si sper ca o sa calatoriti si voi cu mine macar prin intermediul pozelor :).

O prima oprire de doua zile in frumosul oras de pe malul Balaton-ului, Siofok. Doua zile in care ne-am plimbat cu vaporasul de pirati, am facut plaja si ne-am scaldat in apele domoale ale lacului, ne-am plimbat prin frumosul oras si am mancat bunatati traditionale.

A urmat apoi o foarte scurta oprire in Zagreb. Era in drumul nostru spre Plitvice si era pacat sa nu intram chiar si doar pentru 2-3 ore. E drept ca in acest timp nu ai cum sa vizitezi prea multe, dar am reusit sa vedem frumosul centru si catedrala catolica impunatoare. In centrul orasului se afla si o frumoasa piata agro-alimentara si inca una cu flori minunate. Nu are cum sa nu iti placa un asemenea oras.

Si acum urmeaza un popas intr-un peisaj de vis din Parcul National Plitvice sau Plitvicka Jezera.
Neaparat daca treceti vreodata prin Croatia sa puneti pe lista aceasta locatie. Noi nu am reusit sa vizitam decat o foarte mica parte dar vreau sa cred eu ca e cea mai spectaculoasa. Cu siguranta o sa ne mai intoarcem aici si o sa petrecem o zi intreaga vizitand frumusetile naturii. Sunt 16 lacuri de o frumusete desavarsita si  cascade care iti taie pur si simplu respiratia.
Va las pozele de mai jos in care am incercat sa surprind, cat am putut eu mai bine la ceas de seara,  aceste frumuseti coplesitoare.

Urmatoarea noastra destinatie este una din care pur si simplu nu mai vrei sa pleci sau cel putin iti doresti sa stai cateva saptamani, luni…:). O mica insula in marea Adriatica unde ajungi luand ferry boat-ul din frumosul oras Split. Insula se numeste Brac iar oraselul spre care ne intreptam noi poarta un nume scurt si usor de retinut: Bol.
E o placere sa circuli pe drumurile din Croatia, fie ele nationale sau autostrazi. Am admirat in continuu peisajele care ne inconjurau cu fiecare km pe care il faceam.

Calatoria pe mare ne incanta mult mai ales ca marea e calma iar briza ne invaluie placut.

Si iata-ne ajunsi intr-un mic paradis, in oraselul Bol:

Una din cele mai renumite plaje din Croatia si nu numai: plaja Zlatni Rat. Pozele mele nu surprind cu adevarat minunatia acestei plaje si a marii dar daca veti cauta pe google o sa gasiti multe informatii si poze despre aceasta plaja frumoasa. Plaja e sub forma de corn si iasa ca o limba in mare, iar de o parte si alta e scaldata de apele marii. E o plaja cu pietris fin, nu aveti nevoie de incaltaminte speciala ca in celelalte locuri cu pietre, iar spre mijloc se afla o padure de pini unde poti sta la umbra linistit atunci cand soarele e prea dogoritor.
Apa marii are o culoare turcoaz, transparenta incat nici nu iti dai seama de adancimea ei. Avand si o salinitate ridicata apa te tine usor la suprafata chiar si daca nu stii sa inoti foarte bine.

E o incatare sa te plimbi printre casele si vilele pline de flori

In fiecare seara ne plimbam prin acest orasel, care desi pare  micut, parca nu te saturi sa ii strabati strazile pietruite si zona de pe malul marii unde puteai petrece minunat la un bar, cofetarie sau restaurant.

Am mancat un somon delicios

Inainte sa parasim oraselul trebuie sa va zic ca e plin de maslini, rodii si spre marea mea incantare leventica <3

Plecam de aici incarcati la maxim de energie pozitiva, cu gandul ca acest loc mai trebuie vizitat in viitor.
Ne indreptam spre cealalta parte a insulei de unde urmeaza sa  luam ferry boat-ul si desi a trebuit sa asteptam in plus pentru ca primul ferry boat era deja plin, ne-am bucurat din nou de plimbarea pe mare, inapoi spre Split

Pe drum ne atrage atentia acest loc minunat (drumul dispre Split spre Zagreb undeva in cantonul Zadar) si oprim pentru a face din nou poze (de parca nu am facut destule pana acum :)) )

Ultima noastra oprire a fost la intoarcere, in Budapesta unde am vizitat insula Margareta de pe Dunare. Insula aceasta este o oaza de liniste si verdeata unde te poti plimba in liniste de-a lungul si de-a latul insulei fie pe jos fie cu bicicleta. Gasesti gradini cu flori, un strand, o mini gradina zoo si o spectaculoasa fantana arteziana care danseaza in ritmurile muzicii.
Va las si filmuletul meu de la fantana arteziana:
Cam asta a fost vacanta mea si sper ca am reusit sa va introduc si pe voi in aceasta calatoria minunata.